סוער ברמה ה': בית כנסת זמני פונה על ידי העירייה

נתי קאליש No Comments on סוער ברמה ה': בית כנסת זמני פונה על ידי העירייה

עיריית בית שמש פינתה אוהל ארעי שהציבו תושבי רמה ה' בבית שמש על מנת שישמש כבית כנסת מכיוון שלטענתם אין להם איפה להתפלל. העירייה הגיבה כי מתבצעת אכיפה בכל השכונות. וגם: האם העירייה מתכננת לפנות בתי כנסת בעוד שכונות?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זעזוע ברמת בית שמש ה': אוהל זמני ששימש כבית הכנסת ונקרא ע"ש רשכבה"ג מרן בעל הדרך אמונה זיע"א, פונה על ידי עיריית בית שמש.

מדובר באהל עראי שנבנה על ידי התושבים לאחר שלטענתם, בעירייה מונעים בניית בתי כנסת בשכונה, למרות שטחים גדולים הקיימים בעיר, ומופנים לדברים אחרים.

ממונה מחלקת שפ"ע חבר מועצת העיר הרב שלמה ברילנט הגיב: "המום ומזועזע מהריסת בית כנסת ע"י עיריית בית שמש. הלא יאומן קורה שוב, בעיר חרדית בישראל העירייה מונעת מהציבור את הדבר הבסיסי ביותר להתפלל בבית כנסת".

"הסירוב של העירייה לתת בתי כנסת לתושבים להתפלל, ממשיך בעזיבת כל העיסוקים של העירייה על מנת לעסוק בפינוי אוהל קטן שהניחו התושבים. מי שהניף ידו על בית כנסת לא ראוי לשום תפקיד ציבורי במדינת ישראל" הוסיף ברילאנט.

מהמועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג נמסר בתגובה להרס בית הכנסת הבוקר: "צר לי שהגענו למצב כזה בו העירייה הורסת בית כנסת ולא בפעם הראשונה. בתי כנסת הם דבר קדוש ומעל לכל ויכוח פוליטי וצריך לעשות הכל כדי לא להגיע למצבים כאלו. ניהול תקין של עירייה מתוקנת מצריך להקצות משאבים ולתת מענה לכל תושב בעיר בדרך מכובדת ומקצועית. עלינו להנגיש לתושבי העיר שירות המתאים לצרכי כלל המגזרים המתגוררים בעיר בית שמש".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה לפנייתנו: "מדיניות האכיפה בהובלת אגף האכיפה במנהל ההנדסה מתבצעת בכל שכונות העיר".

במענה לשאלתנו מה בכוונת העירייה לעשות עם יתר אוהלי התפילה הפזורים בעיר כמו ברמת בית שמש ד 4 נמסר: "מדיניות האכיפה בהובלת אגף האכיפה במנהל ההנדסה היא עצמאית ונגזרת מתעדוף המשימות באגף".



0 תגובות